Dime er et kanadisk skateboardselskap som ble grunnlagt i 2005 og har base i Montreal. Siden starten har Dime utviklet seg fra en liten vennegjeng til å bli et av de ledende skatemerkene i verden. De er kjent for sine humoristiske skatevideoer, driver en skatebutikk, lager kles- og tilbehørskolleksjoner og, viktigst av alt, arrangerer Dime Glory Challenge - unike skatekonkurranser som fokuserer på moro og underholdning i stedet for det tradisjonelle konkurranseformatet. Alt dette understreker mottoet deres "humor først, skating i andre rekke". Dime er kjent for å være ren og morsom, og er fullt ut forpliktet til å støtte skateboard-subkulturen, men har også en bred rekkevidde og appell. Merket anses som enkelt, lett å forstå, upretensiøst, men likevel banebrytende og unikt. I et konkurransepreget miljø av skatemerker sier dette mye om deres status. Grunnleggerne av Dime er Antoine Asselin, Philippe Lavoie, Bob Lasalle, Hugo Balek, Charles Rivard, Eric Riedl og Alexis Lacroix. Vincent Tsang kom senere til som kunstnerisk leder og markedssjef. Det primære målet var å lage flotte skatevideoer som viste Montreal-spots, men snart ble Dime et fenomen kjent utenfor skatemiljøet takket være personligheter som Virgil Abloh, Kaytranada og Lily Rose Depp.
Vis alle DIME-produkter